donderdag 11 december 2014

Succes in 2015: 3 woorden!

Grote projecten, kleine projecten, altijd dezelfde vragen: doelstellingen - strategie - meetpunten!

Een van mijn volgende aandachtspunten is mijn eigen website. Na 2 jaar mag daar eens een frisse wind waaien. Om "bedrijfsblindheid" te vermijden, heb ik aan Lieven (Youniverse) gevraagd me daarbij te coachen.
Pijnlijk was de vaststelling dat ik niet onmiddellijk duidelijke antwoorden kon geven op 3 pertinente vragen.

1. Wat wil je bereiken met de website?
2. Wat ga je doen om dat te bereiken?
3. Hoe en op welke punten ga je meten?

Vertaald in 3 woorden:
1. Doelstellingen
2. Strategie
3. Meetpunten

Deze vragen, die gelden voor een volledig marketing- en communicatieplan, zijn vast en zeker van toepassing op onderdelen van een dergelijk plan.
Spaar jezelf niet tijdens het formuleren van de antwoorden: wees duidelijk, concreet én noteer het ergens zodat je regelmatig de proef op de som kan nemen.

2015 komt eraan, de gelegenheid om de "3 woorden" ter harte te nemen en de juiste voorbereidingen te treffen om van 2015 een succesvol jaar te maken.

Apprecieer jijzelf eveneens de steun van een coach, geef me een seintje. Met z'n twee enkele uurtjes werken leidt tot verrassende resultaten! Succes! Marc (www.marc-eting.be)

Auteur

Mijn foto

Als laatbloeier gestart met MARC-eTING. De bedoeling is om kleine en grotere KMO's bij te staan met het opstellen van hun marketingplan. Eenmaal de richting bepaald is, help ik mee met de realisatie van de diverse marketing- en communicatieactiviteiten. "Meten" en "testen" behoren ontegensprekelijk tot deze activiteiten. Starters zijn eveneens welkom om samen hun marketingplan uit te werken.