donderdag 18 december 2014

"Volhardings-effect"

Volhardings-effect

Neen, dit is niet het "woord" van 2014 maar wel het juiste woord wanneer het jouw eigen marketinginspanningen betreft.








Vorige week vermeldde ik deze keywords:

  • doelstellingen
  • strategie 
  • indicatoren
Eenmaal de inhoud daarvoor bepaald is, ga je uitvoeren. Dat betekent dat je de boodschappen die je aan (potentiĆ«le) klanten wil geven, gaat posten op de uitgekozen media. Met het "volhardingseffect" bedoelt Wendy Peleman (www.wendypeleman.be) dat je niet mag denken dat na de eerste boodschap de aanvragen in grote hoeveelheden binnenstromen. Neen, het betekent dat je regelmatig en blijvend moet communiceren met de uitgekozen doelgroep. 
Denk aan "de nagel en de plank": een nagel in een plank van dennenhout kloppen gaat vlot. Twee of drie keer slaan en het is gebeurd. Heb je echter een eikenhouten plank dan zal het even langer duren. Ook zo met jouw eigen boodschappen: blijven herhalen.

2015 komt eraan, ben je al begonnen met het definiƫren van de doelstellingen? Nog niet? Niet vergeten....

Surf even naar www.wendypeleman.be en vraag haar e-rapport aan: "8 geheimen om te floreren als dienstverlener"! Succes! Marc

Auteur

Mijn foto

Als laatbloeier gestart met MARC-eTING. De bedoeling is om kleine en grotere KMO's bij te staan met het opstellen van hun marketingplan. Eenmaal de richting bepaald is, help ik mee met de realisatie van de diverse marketing- en communicatieactiviteiten. "Meten" en "testen" behoren ontegensprekelijk tot deze activiteiten. Starters zijn eveneens welkom om samen hun marketingplan uit te werken.