donderdag 26 februari 2015

Heeft u een leadmagneet?

Inderdaad, een "leadmagneet". Dat is het woord dat Business Lab gebruikt voor een aanbod waar de potentiële klant eigenlijk niet "rond" kan. De bedoeling is om prospecten gratis of tegen een zeer lage kost de mogelijkheid geven om kennis te maken: met u, uw bedrijf en het product of de diensten. Een soort proeverij of "snuffelperiode".


  • Wie is die man of vrouw?
  • Wat doen ze juist?
  • Hoe werkt het?
  • Wat zou het mij kunnen opbrengen?
  • Of hoe zou het voorstel mij een oplossing brengen?
  • ...
Voorbeelden?
  • opendeurdag
  • tijdelijk iets laten gebruiken
  • een echte proeverij
  • een gratis ebook
  • een gratis webinar
  • een een gratis checklist
  • een gratis uitgebreid gesprek over de vraagstukken van de klant
  • ...
Alles uiteraard in functie van wat u aanbiedt en de marge die gerealiseerd kan worden.

Opgelet! Beschikken over een "leadmagneet" bevrijdt u niet van de opdracht om heel goed na te denken over de doelgroep, het aanbod inclusief USP en het communicatiekanaal.

"Eat your own dogfood". 
Daarom beste lezer, bied ik u een gratis marketingaudit aan: een gesprek van 2 tot 3 uur waar we over uw doelstellingen, uw marketingacties en uw ideeën praten met de bedoeling er een gestructureerd strijdplan uit op te bouwen. 
De ervaring leert dat "structuur" (ook in marketing en verkoop) leidt tot meer omzet en minder stress.

Interesse? Stuur me een mailtje of bel even op 0471 311 498. Het enige risico dat u neemt is een kleine tijdsinvestering en een tas koffie :-).

Succes! Marc

Auteur

Mijn foto

Als laatbloeier gestart met MARC-eTING. De bedoeling is om kleine en grotere KMO's bij te staan met het opstellen van hun marketingplan. Eenmaal de richting bepaald is, help ik mee met de realisatie van de diverse marketing- en communicatieactiviteiten. "Meten" en "testen" behoren ontegensprekelijk tot deze activiteiten. Starters zijn eveneens welkom om samen hun marketingplan uit te werken.