donderdag 5 februari 2015

Vlogt u reeds?

Toegegeven, ik nog niet. Maar het verdient wel de aandacht.

Trends
Zoals je merkt, zijn we en worden we dezer dagen verwend met talrijke "trend-lijsten". Het jaar 2015 is weeral een goede 6 weken opgeschoten en het is te hopen dat de doelstellingen duidelijk zijn en de verse marketing- en communicatieplannen, doorspekt met de nieuwste trends, geen dode letter blijven.

De bron die ik uitgekozen heb, is "ikgastarten" uit Nederland. Welke zijn volgens hen de belangrijkste sociale media trends voor dit jaar?

Mobiel
Niet nieuw, maar nog steeds groeiend! Heel veel internetgebruikers zoeken, kijken en bestellen via hun smartphone of tablet. Die en andere mobiele toestellen laten hen toe om op ieder tijdstip van de dag klant of prospect te zijn.
Wees er zeker van, is jouw website niet responsive, dan laat men jou razendsnel "links" liggen.

Slimmer adverteren
Weet je in welke fase van het koopproces jouw klant of prospect zich bevindt? Vermoedelijk niet (altijd)!
Is ook niet zo eenvoudig maar oplossingen bieden zich aan. Wat je nu al kan doen is regelmatig jouw reclameboodschappen afwisselen. En daardoor dezelfde "eenheidsworst" vermijden.

Whatsapp
Bestaat jouw doelgroep vooral uit jongeren en je gebruikt deze app nog niet, informeer je.

Bloggen op Linkedin
Deel jouw kennis en expertise met de buitenwereld. Zeker in een business-to-business omgeving is communiceren en dus bloggen op Linkedin onontbeerlijk.

Nog snellere service
Overkomt het jou ook: mensen die bellen om te vragen of je hun email ontvangen hebt? Eigenlijk geven ze de boodschap dat ze al lang een antwoord verwachtten. We weten met z'n allen dat "onmiddellijk", "direct" en "nu" soms moeten wachten. Wat je kan doen, is misschien wel een sein geven dat je alles goed ontvangen hebt en je er alles aan zal doen om zo snel mogelijk te antwoorden.

en tenslotte VLOGGEN
of het plaatsen van video-blogs.
Kijk even of experts of trendsetters uit jouw branche geen videos op YouTube gepost hebben. Een link er naar toe is snel gelegd. Of met beperkte middelen kun je eigenhandig een videootje maken en op jouw website of blog plaatsen. In ieder geval iets wat ikzelf ook ga bekijken.

Welke trends je ook gaat volgen of toepassen, ik wens je alle succes! Marc

Auteur

Mijn foto

Als laatbloeier gestart met MARC-eTING. De bedoeling is om kleine en grotere KMO's bij te staan met het opstellen van hun marketingplan. Eenmaal de richting bepaald is, help ik mee met de realisatie van de diverse marketing- en communicatieactiviteiten. "Meten" en "testen" behoren ontegensprekelijk tot deze activiteiten. Starters zijn eveneens welkom om samen hun marketingplan uit te werken.