donderdag 19 maart 2015

Zelfs uw visitekaartje...

Zelfs uw visitekaartje kan mensen uitnodigen om iets te doen. Met andere woorden, zelfs uw visitekaartje houdt best een CTA - of "call to action" in.

Ik zie u glimlachen en hoor u denken: "Marc is toe aan het weekend ...", maar toch, als je er over nadenkt, waarom niet?

Visitekaartjes, (bijna) dagelijks delen we er uit in de hoop dat iedere ontvanger ons binnen de 24 uur belt om een afspraak te maken en zijn "stylo" beet heeft om te tekenen. :-)
Ja, ik overdrijf maar de onderstaande lijst helpt u met het opstellen van "het ideale visitekaartje" en wie weet...

  1. Vermeld jouw volledige voornaam en naam. Het helpt indien men u wil terugzoeken op bvb Linkedin.
  2. Hanteer het standaardformaat. Ik weet het: u wil opvallen maar ik vermoed dat uw kaartje "verticaal geklasseerd" wordt indien het niet past in een standaard opbergsysteem.
  3. Zorg voor goede contactinformatie. Hoe is "uw adres" op de diverse (sociale) media?
  4. Wat doe je? Ik heb kaartjes ontvangen waar hieromtrent niets vermeld wordt en ik het zelfs niet kan vermoeden.
  5. Foto! Ja, ik pleit schuldig... maar een foto is belangrijk om u achteraf "terug in beeld" te brengen.
  6. Professioneel email adres! Uiteraard en liefst met een eigen domeinnaam.
  7. Professionele en zakelijke uitstraling: de juiste kleuren, niet teveel franjes en deftig papier!
  8. Niet plastificeren: dat hindert mensen die er soms iets op willen schrijven.
  9. Nette kaartjes: met andere woorden: geen kaartjes die 3 keer in de was gezeten hebben.
  10. Last but not least: vermeld een call to action: "meld u aan voor de nieuwsbrief" of "voor de blog". Het zijn maar enkele voorbeelden.
Enfin, ik ben blij dat het bijna weekend is, maar de volgende keer krijgt u van mij een "ander" visitekaartje. Ik werk eraan!

Succes! Marc

Auteur

Mijn foto

Als laatbloeier gestart met MARC-eTING. De bedoeling is om kleine en grotere KMO's bij te staan met het opstellen van hun marketingplan. Eenmaal de richting bepaald is, help ik mee met de realisatie van de diverse marketing- en communicatieactiviteiten. "Meten" en "testen" behoren ontegensprekelijk tot deze activiteiten. Starters zijn eveneens welkom om samen hun marketingplan uit te werken.